BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, Disember 16, 2008

~**~hAri2 aKhiR taHun 2008~**~

Masa berlalu terlalu pantas, kadangkala bila dah terlepas baru kite terperasan apa yang dah terlepas, baru menyesal kenapa terlepas, baru tersedar kita dah ketinggalan. Itulah manusia, Manusia yang mudah lupa. Lupa pada hukum alam, lupa pada semuanya. Leka pada dunia yang penuh dengan pancaroba.
Diam tak diam kita makin melangkah ke satu tahun lagi, diam tak diam kita bakal meninggalkan tahun ini, diam tak diam banyak perkara yang kita azam kan saban tahun masih belum tercapai lagi. Diam tak diam azam lama berkubur dan azam baru kita tanam dan mungkin juga azam kita makin bertambah dek kerana azam yang lalu belum tertunai. Dan mungkin juga kita berazam untuk menunaikan azam yang belum pun tertunai.
Dalam tak berapa hari lagi tahun baru akan muncul, dalam tak berapa hari lagi perkara baru akan muncul, tapi kita seperti biasa masih lagi di takuk lama, hanya melihat tahun berganti tahun namun kita masih lagi tak berani untuk mengorak langkah. Masih tak berani lagi untuk menyuarakan pendapat sedangkan disekeliling kita telah pesat membangun.
Sedih dengan apa yang berlaku, runsing memikirkan apa yang bakal berlaku, bakal berlaku pada anak2 kita. apa yang bakal mereka hadapi sekiranya kita tak hadapinya dari sekarang. Apa yang bakal mereka lihat jika tak kita ubah dari sekarang...
entahlah... entah bila dunia akan aman, entah bila kita akan bersatu...

0 comments: