BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, Mac 14, 2011

Ragam Anak Ke-2

update: Arissa Hadhirah 10 bulan

Salam dan Hai.
Wah lama betul aku tk bersiaran . Tiada Kesempatan . Tiada Topik . Tiada Kerajinan . So bila da mata da ngantuk , malas nk ngadap kerja tetiba Kerajinan datang pulak dan yang bagus nya Topik menyusul juga . Hahahah sangat poyo petang ini .
K lah . n3 aku kali ni base on apa yang dah aku alami . so pada kengkawan sume yang dah melangkah kaki ke alam sama mcm aku mungkin leh rasekan ragam anak ke-2 ni . sangat2 agresif . ye walaupon perempuan . sangat-sangat memerlukan perhatian dan mmg lain benor perangainya .

sangat2 sayang adiknya walaupon adik suke kacau abg


Tak dinafikan lain anak lain ragam nya . dan kalau korang perasan bukan saja bayi , kanak-kanak, tetapi orang dewasa juga berperangai pelik sekiranya dia adalah anak ke-2 dalam keluarga . Aku kasi contoh anak dara aku lah [takan nk kasi contoh anak org lain pulak kan] AH sangat2 la manja . manjakan diri pon ia juga . klu dulu HA dapat je aku memasak dengan tenang kat dapur tpi ngan AH jgn harap la . bersilat aku dibuatnya . duduk depan mata pon boleh meraung bagai nk rak . suh aku dukung tpi kalau ngan HA, duduk kan depan tv kasi toys 2-3 jenis ok dah . tk pon kasi biskut . elok jew . tak payah dok hadap depan muka . rileks jew . tpi jgn dibuat kalau ngan AH mau diamuknya ngan toys melayang ntah kemana biskut berkecai . mangkuk diketuk2 meraung2 . haihhhhh . itulah dia PANAS BARAN anak daraku . Risau juga . perempuan kannnn sangat2 tk ayu bila BARAN . Lagik 1 yg aku tak tahan bila dia start baling barang . dia balik aku amek . dia balik aku amek lelama ikan boleh hangit oooo lam koli .

Kalau bermain pulak . apa yang abgnya pegang itulah yang dia nak . abg pegang kete nk kete . abg baca buku nak buku . abg tulis dia pon nak tulis . hadoiiiiiii . itu bru 10 bulan . kalau dah cerdik sok tak ke bergaduh je kejenya . Aku dok risau abg kejekan adik tpi rupanya adik lebih hebat mengejekan abgnya . tapi terkadang kne jugak sedas dua dari abg tersayang dia tuh . ce imagine genggam penumbuk, letak kat kepala pastu luruskan tangan . Hahahahaharus adik tergolek kebelakang kannnn . Harus la adik menjerit bagai halilintar . adehhhh harus ibunya berlari dari dapur memujuk adik . itu lah kisahnya kalau HA da ilang sabar.

Tapi betol tau, akak aku yang no 2 pon mcm tu jugak . saje suke mendengki ngan kaklong [ ni kes dulu masa kecik2 ho k, bkn skrg] dah no 2 mstilah angah kan . tpi sbb mendengki nak jugak kak long . jdinya sampai skrg takdenya anak2 buah panggil makngah . yang ada pakngah . aku jugak yg jdi makngah :) dan kakak aku tuh tk panggil kaklong cume long dan sudahnya kaklong aku mmg sangat2 long HaHaHa .
Sampai sekarang aku masih lagi mengkaji perangai anak ke-2 kerana bila diperhatikan seakan sama saje perangai mereka . oleh itu apa kata sama2 kita perhatikan orang sekeliling, kawan-kawan ipar duai . baca perangai mereka dan pastinya krang perasan ada 1 kesamaan bila mereka ialah anak ke-2 .

2 comments:

mariaariffbaby.com berkata...

agak nya betul la kot..
sebab adik aku tuh lebih kurang macam tuh..

ni danisgh..tak nampak lagi..
tak tahu la dah besar skit
:)

sygDsyg berkata...

intan, aku rase ye sbb pernah dgr gak dari dr fadhilah kamsah cite psl nih .
tk yah tggu besar . 2-3 bln gik da cerdik nmpk la :)